Православные молитвы

Молитва перед иконой «Взыскание Погибших»

Молитва перед иконой Взыскание Погибших

В православии особо чтимыми являются Богородичные иконы. Пред ними изливаются горячие слезы покаяния и звучат мольбы-прошения. С верой читаемая молитва Взыскание погибших пред святым образом Богородицы помогает не утратить последнюю надежду на обретение милости и прощения.

Всем внемля, помогает Богородица грешным и немощным, скорбящим и болящим.  Это Ей вручил Христос судьбы людские, передав в «усыновление» апостолов-учеников, прорекая: «Се сын Твой».

И стала Богоматерь с тех пор Матерью всем христианам.

И утешает Она всех, кто нуждается в Ее поддержке.

Помощь Ее – бесценна, а чудеса, являемые по неистовой молитве пред святым ликом, запечатлевают в душах христианских неугасимый свет от сего отрадного образа.

О чем молятся пред иконой Божией Матери «Взыскание погибших»

Нет на земле уголка, где бы люди не ведали горя, нужды и печали. Но также верно и то, что в сердце истинно верующего христианина не должно быть места отчаянию и унынию. Вооружившись глубоким покаянием в своих прегрешениях, человек может обрести высокую покровительственную помощь самОй пресвятой Богородицы, если раскаяние будет искренним, а молитва горячей.

О чем же молятся пред иконой Божией Матери «Взыскание погибших» и что это за образ такой?

Молитва перед иконой Взыскание Погибших

Будучи впервые созданным в 17 веке, этот иконописный чин получил широкое распространение с середины 18 века. Разошедшись по городам и весям в виде списков (копий, «списанных» с оригинала), наиболее известными на сегодняшний день является икона Взыскание погибших в серпуховском Никольском соборе и Высоцком монастыре, храме Воскресения Словущего (Москва).

Взыскание погибших и скорбящих радость

К этому чудодейственному образу притекают те, кто искренне молится:

  • о замужестве;
  • благословении брачных уз;
  • избавлении от пороков;
  • о муже (особенно, если страдает недугом телесным или одержим грехом);
  • об избавлении от недуга пьянства;
  • избавлении от бед;
  • об исцелении слепоты и глазных хворей;
  • от лихорадки, головной и зубной боли;
  • о детях: их здравии и благополучии, или если путь их оказался скользким и погибельным;
  • о пропавших безвести;
  • о вразумлении и протрезвлении заблудших душ;
  • о возвращении в веру отпавших от нее.

Молитва перед иконой «Взыскание погибших» на русском языке

Молясь к Божией Матери, особо следует блюсти состояние души, расположив ее к открытости, благоговению, искренности, отрешенности от мелкобытовых и личных проблем. Именно сохранение такого настроя и есть самым трудным. Недопустимо спешное и формальное «вычитывание» текста молитвы. Мысленный взор обязан удерживать образ, к которому обращаешься, понимая, пред Кем предстоишь.

Молясь дома, пред иконою можно возжечь лампаду/свечу (безусловно, строго соблюдая правила безопасного обращения с огнем). Этот небольшой язычок пламени удивительным образом сделает обращение к Богородице лучше услышанным. Читая молитву в храме, также следует зажечь свечу (в церкви с этим вообще никаких проблем не возникнет).

Молитва перед иконой Взыскание погибших – чрезвычайно действенное средство, если мать скорбит о ненадлежащем поведении чад своих.

Молитва перед иконой Взыскание Погибших

Проливая горючие слезы, оплакивая духовный анабиоз своей кровинки материнское сердце никогда не отвернется от ребенка. Неразрывная духовная связь (подобно пуповине) всю жизнь будет соединять их души. Неимоверные страдания, причиняемые неблагочестивым способом жизни самого близкого человека – это немыслимое горе.

И выход есть! То, что не может сделать человек по великой слабости своей, доступно Богу. Не впадая в уныние, следует возносить молитвы, памятуя, что они – как чистая вода, неустанно размывающие темные пятна греха на судьбе человека. Упорствуя в молитве, можно вымолить прощение и вразумление заблудшим душам, коими так часто бывают близкие люди.

По неустанной молитве Богородице Взыскание погибших помощь Божия чудесным образом являлась неоднократно. Сему есть множество примеров.

Из истории образа (и его списков) «Взыскание погибших»

Первое прославление этой Богородичной иконы произошло в далеком VI веке. Некий инок Феофил (Малая Азия, г. Адан) восскорбел о прегрешениях своих, сулящих погибель вечную. Искренне раскаялся пред сим святым образом и был прощен Господом по молитвам Матери Своей.

В России прославление Богородичной иконы «Взыскание погибших» произошло в Калужской губернии в 17 веке.

Крестьянин деревни Бор (некий Федот Обухов) был очень благочестивым христианином, немало жертвовавшим на храм и украшавшим его иконами, заказывая их у иконописцев.

В зимний крещенский день (аккурат в самый светлый праздник Крещения) по дороге домой из Болхова попал Федот в страшную бурю. Отчаявшись спастись, он, замерзая, взывал в молитвах к Царице Небесной, дав обещание написать «Взыскание погибших» для храма в родном селе.

Горячая мольба была услышана и неведомо каким чудесно-необъяснимым образом сани с их хозяином оказались в соседнем селе у дома тамошнего крестьянина. Сквозь бурю тот услышал голос: «Возьмите». Выйдя, он обнаружил в санях полузамерзшего Ф. Обухова. Осталось тайной, кто и как доставил благочестивого Федота в бурю живым, хотя и почти замерзшим.

Поправившись после сего события, спасенный крестьянин принялся исполнять данный обет и заказал к написанию икону своей Спасительницы «Взыскание погибших».

Молитва перед иконой «Взыскание погибших» на русском языке

 О, Пресвятая и Преблагословенная Дево, Владычице Богородице!

Призри милостивым Твоим оком на нас, предстоящих пред святою иконою Твоею и со умилением молящихся Тебе, воздвигни нас из глубины греховныя, просвети ум наш, омраченный страстьми, и уврачуй язвы душ и телес наших.

Не имамы иныя помощи, не имамы иныя надежды, разве Тебе, Владычице, Ты веси вся немощи и согрешения наша, к Тебе прибегаем и вопием: не остави нас Твоею Небесною помощию, но предстани нам присно и Твоим неизреченным милосердием и щедротами спаси и помилуй нас, погибающих.

Даруй нам исправление греховныя жизни нашея и избави нас от скорбей, бед и болезней, от напрасныя смерти, ада и вечныя муки.

Ты бо, Царице и Владычице, скорая Помощница и Заступница всем, притекающим к Тебе, и крепкое прибежище грешников кающихся.

Подаждь убо нам, Преблагая и Всенепорочная Дево, христианский конец живота нашего, мирен и непостыден, и сподоби нас Твоим ходатайством вселитися в обителях Небесных, идеже непрестанный глас празднующих радостию славит Пресвятую Троицу, Отца, и Сына, и Святаго Духа, ныне, и присно, и во веки веков. Аминь.

Тропарь, глас 4

Взыщи нас погибающих, Пресвятая Дево, не по грехом бо нашим наказуеши нас, но по человеколюбию милуеши, избави нас от ада, болезни и нужды и спаси нас.

Кондак, глас 6

Предстательство христиан непостыдное, ходатайство ко Творцу непреложное, не презри грешных молений гласы, но предвари, яко Благая, на помощь нас, верно зовущих Ти:

ускори на молитву и потщися на умоление, предстательствующи присно, Богородице, чтущих Тя.

Величание

Величаем Тя, Пресвятая Дево, и чтим образ Твой святый, имже болезни наша врачуеши и души наша к Богу возводиши.

Акафист и молитва к иконе «Взыскание погибших»

Неимоверно прославившись множественными чудесами и знамениями, икона «Взыскание погибших» (Борская, из села Бор, откуда родом был спасенный Федот Обухов) положила начало множественным спискам, сделанным с нее талантливыми иконописцами.

Православный календарь совершает день памяти этой Богородичной иконы 5 февраля по ст. стилю (18 февраля — по стилю новому).

В честь сего чудотворного образа служатся молебны, читаются акафисты и молитвы Взыскание погибших.

Молитва перед иконой Взыскание Погибших

«Неседальная» молитва

В каких случаях следует читать акафисты? Означая в переводе «неседален», этот вид молитвословий представляет собой жанр гимнографии (церковной/православной) — торжественное хвалебное славословие, произносимое стоя (из сего правила есть исключения: сидя могут читать путешествующие в автобусе паломники и болящие).

Читают акафист в знак особой благодарности тому, кому он посвящен (Господу, Богородице, святым) или в случае особых молитвенных прошений.

Состоя из кондаков/икосов (13/12), акафист не следует дробить, а должно читать целиком (в один «подход»). 

Интересным представляется чтение акафиста «по-соглашению», когда проживающие на большом расстоянии друг от друга православные договариваются об едином времени чтения этого молитвословия. Воздействие такой молитвы имеет помноженную удивительную силу. Сему подтверждением есть опыт миллионов верующих.

Акафист и молитва к иконе «Взыскание погибших» – келейный чин, поэтому читается в домашней обстановке. Представляя собой нелегкий духовный труд и занимая немало времени – требует особой сосредоточенности и определенного последования.

Акафист, как правило, присоединяется к утренним/вечерним молитвам. Если же акафист читается вне утреннего/вечернего правила, то следует использовать начало и окончание молитв, имеющееся в утреннем последовании.

Акафист Пресвятой Богородице пред иконой «Взыскание погибших»

Кондак 1

Возбра́нной Воево́де, Ца­ри́­це не­бе­се́ и зем­ли́, дарова́вшей нам пречу́дную ико́­ну Взыску́ющую, бла­го­да́р­ствен­ное при­но́­сим пе́­ние. Ты же, я́ко благосе́рдая Ма́­ти, не от­ри́­ни на́­ше­го се­го́ мо­ле́­ния, но благоволи́ прия́ти е, и спо­до́­би вопи́ти Те­бе́ та́­ко:

Ра́­дуй­ся, Бла­го­да́т­ная Бо­го­ро́­ди­це Де́­во, всеблага́я Ма́­ти, взыску́ющая погиба́ющих.

Икос 1

А́н­гель­ский услы́ша глас свя­та́я А́нна, ве­ща́яй: зачне́ши и роди́ши Дщерь, преблагослове́нную Мари́ю, о Ней­же благословя́тся вся коле́на зем­на́я и прии́дет спа­се́­ние все­му́ ми́­ру; мы же, сие́ ве́­ду­ще, возопии́м Бо­го­ро́­ди­це:

Ра́­дуй­ся, Ма́­ти Сы́­на Бо́­жия; ра́­дуй­ся, пренепоро́чная Де́­во.

Ра́­дуй­ся, Спа́­са душ на́­ших ро­ди́в­шая; ра́­дуй­ся, Не­вме­сти́­ма­го вмес­ти́­ли­ще.

Ра́­дуй­ся, к сме́ртным благоволе́ние; ра́­дуй­ся, сме́рт­ных к Бо́­гу дерз­но­ве́­ние.

Ра́­дуй­ся, чест­не́й­шая хе­ру­ви́м; ра́­дуй­ся, сла́внейшая без срав­не́­ния се­ра­фи́м.

Ра́­дуй­ся, а́да и сме́р­ти попра́ние; ра́­дуй­ся, ве́ч­ныя жи́з­ни да­ро­ва́­ние.

Ра́­дуй­ся, Бла­го­да́т­ная Бо­го­ро́­ди­це Де́­во, всеблага́я Ма́­ти, взыску́ющая погиба́ющих.

Кондак 2

Ви́­дев­ше святи́и Твои́ роди́телие Иоаки́м и А́нна, я́ко Ты еси́, Пре­чи́с­тая, плод благослове́нный, возблагодари́ша Бо́­га, и пред две́рьми хра́ма положи́ша обе́т посвяти́ти Тя Го́с­по­ду, пою́­ще Ему́: Алли­лу́иа.

Икос 2

Ра́­зум со­вер­ше́н­ный стяжа́ла еси́, Бо­го­ро́­ди­це, воспита́вшися во свя­та́я свя­ты́х, та́­ко же не преста́ни умудря́ти и просвеща́ти све́­том богоразу́мия и вся христиа́ны, во­пию́­щия Ти та­ко­ва́я:

Ра́­дуй­ся, к богопозна́нию приводя́щая; ра́­дуй­ся, к све́­ту и́с­ти­ны прельще́нных обраща́ющая.

Ра́­дуй­ся, страх Бо́­жий в серд­ца́ вселя́ющая; ра́­дуй­ся, благогове́ти пред свя­ты́­нею науча́ющая.

Ра́­дуй­ся, ре́вностию ко спа­се́­нию воодушевля́ющая; ра́­дуй­ся, хра́мы Бо́жии почита́ти внуша́ющая.

Ра́­дуй­ся, в них отра́ду находи́ти вдохновля́ющая; ра́­дуй­ся, жа́жду Свя­та́­го Причаще́ния возбужда́ющая.

Ра́­дуй­ся, ве́­ру и лю­бо́вь к Бо́­гу воспламеня́ющая; ра́­дуй­ся, чис­то­ты́ и це­ло­му́д­рия побо́рнице.

Ра́­дуй­ся, Бла­го­да́т­ная Бо­го­ро́­ди­це Де́­во, всеблага́я Ма́­ти, взыску́ющая погиба́ющих.

Кондак 3

Си́­ла Вы́ш­ня­го осени́ Тя, Бла­го­да́т­ная, ег­да́ ар­ха́н­гел Гаврии́л благовествова́ние о безсе́менном зача́тии из Те­бе́ Сы́­на Бо́­жия Спа­си́­те­ля ми́­ру при­не­се́; Ты же, прия́вши сию́ благу́ю весть со смире́нием, я́ко раба́ Гос­по́д­ня, возопи́ла еси́ Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 3

Иму́­щи во утро́­бе Хри­ста́ Жиз­но­да́в­ца, востекла́ еси́, Бла­го­сло­ве́н­ная, к ю́жице Свое́й, пра́ведней Елисаве́те, и целова́стеся о́бе ма­те­ри, ра́дующеся о Бо́­зе Спа́­се на́­шем. Се­го́ ра́­ди, я́ко исто́чнику свя­ты́я ра́­дос­ти, во­пи­е́м Ти си́­це:

Ра́­дуй­ся, тя́жкое жи­тие́ на́­ше облегча́ющая; ра́­дуй­ся, лю́тыя бе­ды́ и на­па́с­ти от­го­ня́ю­щая.

Ра́­дуй­ся, от ду­ше́в­ныя ту́ги и уны́ния спа­са́ю­щая; ра́­дуй­ся, испыта́ния Бо́­жия за бла́­го приима́ти указу́ющая.

Ра́­дуй­ся, в саме́х страда́ниих уте­ше́­ние по­даю́­щая; ра́­дуй­ся, я́ко То­бо́ю до́б­рое же­ла́­ние на́­ше ис­пол­ня́­ет­ся.

Ра́­дуй­ся, я́ко То­бо́ю зла́я на­чи­на́­ния на́­ша пресека́ются; ра́­дуй­ся, огне́м Ма́терния Твоея́ люб­ве́ ду́­ши ве́р­ных согрева́ющая.

Ра́­дуй­ся, бла­го­да́­тию Свя­та́­го Ду́­ха нас оза­ря́ю­щая; ра́­дуй­ся, всех скор­бя́­щих и угнете́нных Ма́­ти благосе́рдая.

Ра́­дуй­ся, Бла­го­да́т­ная Бо­го­ро́­ди­це Де́­во, всеблага́я Ма́­ти, взыску́ющая погиба́ющих.

Кондак 4

Бу́ря недоуме́ния смуща́ет мне ум, ка́­ко возмогу́ недосто́йными устны́ вос­хва­ли́­ти Тя, Пре­свя­та́я Де́­во, за Твое́ вели́кое нам воспоможе́ние; те́м­же, велича́я неисче́тныя Твоя́ ми́­лос­ти, сми­рен­но­му́д­рен­но пою́ Вседержи́телю Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 4

Слы́шаша вифлее́мстии па́стырие а́н­ге­лов, пою́щих Хрис­то́­во Рождество́, те́кше к пеще́ре, обрето́ша та́­мо Богороди́тельницу, на ру­ка́х держа́щую Предве́чнаго Мла­де́н­ца. С ни́­ми в весе́лии духо́вном и мы Те­бе́, я́ко о́бщей Ма­те­ри, гла­го́­лем та́­ко:

Ра́­дуй­ся, младе́нцев воспита́ние; ра́­дуй­ся, о́троком смы́сла пода́тельнице.

Ра́­дуй­ся, до́б­рых дел ве­ли́­чие; ра́­дуй­ся, возра́стных муже́й прему́дростию обогаща́ющая.

Ра́­дуй­ся, жизнь смире́нием и кро́тостию наделя́ющая; ра́­дуй­ся, ста́р­цев благогове́йных сла́дкое успокое́ние.

Ра́­дуй­ся, ста́риц благолюби́вых ти́­хое при­бе́­жи­ще; ра́­дуй­ся, чест­ны́х бра́ков устрое́ние.

Ра́­дуй­ся, бла­го­чес­ти́­вых семе́йств благослове́ние; ра́­дуй­ся, де́вст­ва по­хва­ло́ и возвыше́ние.

Ра́­дуй­ся, Бла­го­да́т­ная Бо­го­ро́­ди­це Де́­во, всеблага́я Ма́­ти, взыску́ющая погиба́ющих.

Кондак 5

Боготе́чною звездо́ю явля́е­ши­ся, Ца­ри́­це Не­бе́с­ная, всем под кров Твой всемо́щный при­бе­га́ю­щим и непреста́нно во уми­ле́­нии серде́чнем во­пию́­щих Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 5

Ви́­дя пра́ведный Симео́н Тя прише́дшую с Мла­де́н­цем Иису́­сом во хра́­ме предста́витися Го́сподеви, ре­че́: Те­бе́ Само́й ду́­шу ору́­жие про́йдет, проразумева́я Ма́терняя Твоя́ стра­да́­ния о Сы́­не Тво­е́м Боже́ственнем. Се­го́ ра́­ди зо­ве́м Ти:

Ра́­дуй­ся, ра­бо́в Бо́­жи­их осмеива́емых ободре́ние; ра́­дуй­ся, стоя́щих за пра́вду за­щи́­ще­ние.

Ра́­дуй­ся, терпели́вых страда́льцев предвкуше́нием бла­же́н­ства на не­бе­си́ услажда́ющая; ра́­дуй­ся, серд­ца́ злых лю­де́й, вражду́ющих проти́вная, умягча́ющая.

Ра́­дуй­ся, сове́ты лука́выя и кова́рство их разоря́ющая; ра́­дуй­ся, от разбо́йников на пу­ти́ нас охраня́ющая.

Ра́­дуй­ся, Бла­го­да́т­ная Бо­го­ро́­ди­це Де́­во, всеблага́я Ма́­ти, взыску́ющая погиба́ющих.

Кондак 6

Пропове́дницы Твоея́ бла­го­да́т­ныя по́­мо­щи все мно́­жест­во То­бо́ю спасе́нных есть: стра́ждущии, боля́щии, скорбя́щии и грех­ми́ обремене́ннии, бла­го­да́р­ствен­но о Те­бе́ вопию́щии к Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 6

Воз­сия́ бо­же́ст­вен­ный свет во Еги́пте и па­до́­ша та́­мо и́до­ли, ег­да́ бежа́ла еси́, Пре­чи́с­тая, с Богомладе́нцем Иису́­сом, спаса́ющися от уби́йства И́родова; Ты бо, оза­ря́ю­щи све́­том богове́дения умы́ всех, удаля́ющихся пре́лестей су́ет­на­го ми́­ра, исторга́еши из душ их куми́ры гнездя́щихся та́­мо губи́тельных страс­те́й, те́м­же превозно́сим Тя сло­ве­сы́ си́­ми:

Ра́­дуй­ся, сумня́щихся в ве́­ре вразумле́ние; ра́­дуй­ся, го́рдых умо́м сво­и́м сми­ре́­ние.

Ра́­дуй­ся, озло́бленных и гне́вом пали́мых укроще́ние; ра́­дуй­ся, ро́пщущих на про́мысл Бо́­жий с тягота́ми жи́з­ни при­ми­ре́­ние.

Ра́­дуй­ся, за­блу́жд­ших на путь спа­се́­ния нас­тав­ля́ю­щая; ра́­дуй­ся, суеве́рных и гада́телей посрамле́ние.

Ра́­дуй­ся, развраще́нных и не­чес­ти́­вых об­ли­че́­ние; ра́­дуй­ся, я́ко душевре́дныя уче́ния низлага́еши.

Ра́­дуй­ся, я́ко и́с­ти­ну познава́ти по­мо­га́е­ши; ра́­дуй­ся, я́ко мрак хулы́, срамосло́вия и вся́­кия лжи разсева́еши.

Ра́­дуй­ся, Бла­го­да́т­ная Бо­го­ро́­ди­це Де́­во, всеблага́я Ма́­ти, взыску́ющая погиба́ющих.

Кондак 7

Хотя́ще николи́же отлуча́тися от рож­де́н­на­го То­бо́ю Спа­си́­те­ля ми́­ра, Ты, Богоблаже́нная, пребыва́ла еси́ с Ним неотлу́чно во гра́­де Назаре́те, детоводя́щи и пита́ющи Его́, я́ко Че­ло­ве́­ка, и пою́щи в се́рд­це Сво­е́м, я́ко Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 7

Но́вую показу́ющи Ма́­тер­нюю лю­бо́вь к Сы́­ну Тво­ему́, со ско́рбию иска́ла еси́ Его́, двоюнадесятоле́тняго О́трока, во гра́­де Иеру­са­ли́­ме в праз́дник Па́схи, мня́щи Его́ во дружи́не бы­ти. Ве́­ду­ще та­ко­во́е Твое́ сердобо́лие, со уми­ле́­нием во­пи­е́м Ти:

Ра́­дуй­ся, оби́­ди­мых и огорче́нных возвыша́ющая; ра́­дуй­ся, ненави́димых и все́­ми отве́рженных че́стию венча́ющая.

Ра́­дуй­ся, убо́­гих и на­ги́х оде­я́ние; ра́­дуй­ся, ни́­щих и разоре́нных пита́ние.

Ра́­дуй­ся, бездо́мных, стра́н­ных, вдов и си­ро́т при­зре́­ние; ра́­дуй­ся, путеше́ствующих благополу́чное к до́­му возвраще́ние.

Ра́­дуй­ся, за­блу́жд­ших в пу­ти́ к жили́щу приведе́ние; ра́­дуй­ся, де́тем неразу́мным ра́­зум обновля́ющая.

Ра́­дуй­ся, умо́м и нра́вом просты́х лю­де́й Свое́ю по́­мо­щию не оставля́ющая; ра́­дуй­ся, упова́ющих на во́лю Бо́­жию наслажде́ние.

Ра́­дуй­ся, Бла­го­да́т­ная Бо­го­ро́­ди­це Де́­во, всеблага́я Ма́­ти, взыску́ющая погиба́ющих.

Кондак 8

Стра́н­ное и преди́вное Твое́ попече́ние бысть о христиа́нех на всех путе́х их жи́з­ни многомяте́жныя и многотру́дныя; иму́ще у́бо в Те­бе́ толи́ко милосе́рдную и незави́стную по­мо́щ­ни­цу, вси облагоде́тельствованнии То­бо́ю велегла́сно пою́т Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 8

Вся была́ еси́ со Хри­сто́м, ег­да́ служа́ше Той ро́ду челове́ческому, я́ко­же бо­же́ст­вен­ный Лука́ повеству́ет. Приидо́ша бо не́ции к Сы́­ну Тво­ему́, гла­го́­лю­ще: Ма́­ти Твоя́ и бра́тия Твои́ вне стоя́т, ви́дети Тя хотя́ще. Мним, я́ко Ты, всеблага́я Ма́­ти, неотсту́пно пре­бы­ва́е­ши и со все́­ми тружда́ющимися во сла́­ву Бо́­жию, и восхваля́ющими Тя та́­ко:

Ра́­дуй­ся, су́­щих во вла́сти к торжеству́ до́бра нас­тав­ля́ю­щая; ра́­дуй­ся, свя­ти́­те­лей пра́­ви­ло ве́­ры и бла­го­че́с­тия яв­ля́ю­щая.

Ра́­дуй­ся, па́стырей ре́вностию о спа­се́­нии душ чад духо́вных снабдева́ющая; ра́­дуй­ся, наста́вников со­вер­ше́н­ный ра́зуме.

Ра́­дуй­ся, уча́щихся в нау́ках пре­спе­яние; ра́­дуй­ся, и́ноком и и́нокиням в борьбе́ с прило́ги ми́­ра и пло́­ти пособля́ющая.

Ра́­дуй­ся, суде́й свято́е зер­ца́­ло пра́в­ды; ра́­дуй­ся, враче́й иску́сное врачева́ние больны́х.

Ра́­дуй­ся, земледе́льцев сорабо́тнице и бла­га́я по­мо́щ­ни­це; ра́­дуй­ся, всех тру­жда́ю­щих­ся поко́ю и наде́жное при­ста́­ни­ще.

Ра́­дуй­ся, Бла­го­да́т­ная Бо­го­ро́­ди­це Де́­во, всеблага́я Ма́­ти, взыску́ющая погиба́ющих.

Кондак 9

Всяк во́зраст ве́р­ных благопо́льзуется Тво­и́м попече́нием, все­ми́­лос­ти­вая Ма́­ти, я́ко всег­да́ к Те­бе́ при­бе­га́ю­щим душеполе́зная да́руеши, по­тре́б­ная в жи­тии доставля́еши и усе́рд­но хода́тайствуеши за ны, немощны́я и гре́ш­ныя, у пре­сто́­ла Го́с­по­да сла́­вы, Ему́­же по­е́м: Алли­лу́иа.

Икос 9

Ви­ти́я мно­го­ве­ща́н­нии не мо́гут изглаго́лати Твоея́ Ма́терния пе­ча́­ли, при кре­сте́ Сы́­на Тво­его́ бы́вшия, ег­да́ ви́дела еси́ Его́ стра́ждуща за вся че­ло­ве́­ки му́­ка­ми неизглаго́ланными; те́м­же, я́ко искуше́нная по вся́ческим, претерпе́ти в са́мых тя́жких ско́р­бех и лише́ниих нам помози́. Се­го́ ра́­ди взы­ва́­ем Ти:

Ра́­дуй­ся, сле­пы́м про­зре́­ние; ра́­дуй­ся глухи́м слы́­ша­ние.

Ра́­дуй­ся, хро­мы́м хожде́ние; ра́­дуй­ся, рассла́бленных те́­лом ис­це­ле́­ние.

Ра́­дуй­ся, неду́жных здра́­вие; ра́­дуй­ся, стужа́емых от бесо́в из­бав­ле́­ние.

Ра́­дуй­ся, поврежде́нных умо́м про­све­ще́­ние; ра́­дуй­ся, неисце́льных больны́х на Свои́ всемо́щнеи ру́­це при­е́м­лю­щая.

Ра́­дуй­ся, от­ча́­ян­ных гре́ш­ни­ков мо­ле́­ние не отверга́ющая; ра́­дуй­ся, от па́губнаго безво́лия их похища́ющая.

Ра́­дуй­ся, Бла­го­да́т­ная Бо­го­ро́­ди­це Де́­во, всеблага́я Ма́­ти, взыску́ющая погиба́ющих.

Кондак 10

Спас­ти́ хо­тя́ мир и́же всех Гос­по́дь, Сый на кре­сте́, да­ро­ва́ все­му́ ми́­ру пресвяту́ю премилосе́рдную Ма́­терь, ег­да́ изрече́ Пренепоро́чней и возлю́бленному ученику́: Же́но, се сын Твой, и: Се Ма́­ти твоя́. Бла­го­да­ря́­ще за сие́ всеблага́го Бо́­га, гла­го́­лем Ему́: Алли­лу́иа.

Икос 10

Сте­на́ кре́п­кая яви́­ла­ся еси́ по заве́ту Го́с­по­да, Преблагослове́нная, да́­рую­щи всем благоде́нствие, мир, отра́ду, ра́­дость, я́ко и Сама́ сия́ от воскре́сшаго Хри­ста́ Спа­си́­те­ля прия́ла еси́, услы́шавши от Не­го́ приве́тственный глас:

Ра́­дуй­ся, я́ко ублажа́ют Тя вси ро́­ди; ра́­дуй­ся, вся́­кую не́нависть, зло́бу, вражду́ укроща́ющая.

Ра́­дуй­ся, мир о Ду́­се Свя́­те в серд­ца́ ве́р­ных вселя́ющая; ра́­дуй­ся, клевету́, ре́в­ность и злопа́мятство истребля́ющая.

Ра́­дуй­ся, братолю́бием лю́­ди ущедря́ющая; ра́­дуй­ся, от гла́­да, хла́да, тру́­са, по­то́­па, ог­ня́, ме­ча́ огражда́ющая.

Ра́­дуй­ся, хле́бом насу́щным ве́р­ныя пита́ющая; ра́­дуй­ся, смертоно́сную я́зву прекраща́ющая.

Ра́­дуй­ся, гнев Бо́­жий пра́ведный утоля́ющая; ра́­дуй­ся, пра́­вед­ных дел поспеше́ние.

Ра́­дуй­ся, на всех путе́х жи́з­ни хри­сти­а́н про­мыш­ле́­ние; ра́­дуй­ся, роди́телей благонра́вием дете́й утеша́ющая.

Ра́­дуй­ся, Бла­го­да́т­ная Бо­го­ро́­ди­це Де́­во, всеблага́я Ма́­ти, взыску́ющая погиба́ющих.

Кондак 11

Пе́­ние на́­ше смире́нное, от полноты́ люб­ве́ и усе́рдия Те­бе́ при­но­си́­мое, не пре́­зри, Богоневе́сто, и не отврати́ся от нас, гре́ш­ных и не­до­сто́й­ных, но помози́ нам очи́ститися от вся́­кия скве́р­ны пло́­ти и ду́­ха, да возмо́жем досто́йно и пра́ведно пе́­ти Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 11

Све́­том путеводя́щим яви́­ла­ся еси́ апо́с­то­лом, Бо­го­ро­ди́­тель­ни­це, по вознесе́нии Сы́­на Тво­его́ на не́­бо; се­го́ у́бо све́­та, о Все­пе́­тая, не лиши́ всех, да́же до се­го́ дне оста́вльшихся и хотя́щих спас­ти́­ся и в ра́­зум и́с­ти­ны при­ити́. Тво­и́м свя­ты́м води́тельством и нас спа­си́, в жите́йском мо́ре треволне́ньми обу­ре­ва́­емых, оба́­че от серд­ца́ принося́щих Те­бе́ благохвале́ния та­ко­ва́я:

Ра́­дуй­ся, нечи́стыя по́мыслы пожига́ющая; ра́­дуй­ся, искуше́ния и собла́зны от нас про­го­ня́ю­щая.

Ра́­дуй­ся, к по­кая­нию и исправле́нию жи́з­ни на́шея подвиза́ющая; ра́­дуй­ся, сле­за́­ми со­кру­ше́­ния бе́зд­ну беззако́ний на́­ших омы­ва́ю­щая.

Ра́­дуй­ся, духо́вно бо́дрствовати нам помога́ющая; ра́­дуй­ся, к трезве́нию и мо­ли́т­ве ве́р­ныя приводя́щая.

Ра́­дуй­ся, бла­же́н­ство ду́­ха тем уготовля́ющая; ра́­дуй­ся, подви́жников бла­го­че́с­тия я́вное укреп­ле́­ние.

Ра́­дуй­ся, Бла­го­да́т­ная Бо­го­ро́­ди­це Де́­во, всеблага́я Ма́­ти, взыску́ющая погиба́ющих.

Кондак 12

Бла­го­да́ть боже́ственную ис­про­си́ нам у Сы́­на Тво­его́ и Бо́­га, про­стри́ ру́­ку по́­мо­щи, да не поги́бнем во гре­се́х и лю́­тых об­стоя́­ни­их, на­ходя́­щих на ны от враг ви́­ди­мых и не­ви́­ди­мых; умиротвори́ на́­ша серд­ца́, зло́бою и враждо́ю испо́лненная, да уте́шени То­бо́ю, ра́­дост­но зо­ве́м Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 12

Пою́­ще чест­но́е Твое́ успе́ние, про­сла­вля­ем и по­кро́в Твой свя­ты́й, распросте́ртый над всем ми́­ром, наипа́че же родо́м христиа́нским, прославля́ющим Тя та́­ко:

Ра́­дуй­ся, покая́нием ко исхо́ду от сея́ жи́з­ни нас приуготовля́ющая; ра́­дуй­ся, боле́зньми от гре­хо́в очища́ющая.

Ра́­дуй­ся, я́ко от на­пра́с­ныя сме́р­ти ве́р­ныя сохраня́еши; ра́­дуй­ся, я́ко после́дняго напу́тствия досто́йныя сподобля́еши.

Ра́­дуй­ся, сме́ртный страх от тех удаля́ющая; ра́­дуй­ся, ско́­рое разреше́ние ду́­ши от те́­ла в предсме́ртных му́ках находя́щимся посыла́ющая.

Ра́­дуй­ся, ми́рную кон­чи́­ну жи­во­та́ на́­ше­го да́­рую­щая; ра́­дуй­ся, го́рьких мыта́рств из­бав­ля́ю­щая.

Ра́­дуй­ся, хри­сти­а́н­ска­го погребе́ния нас не лиша́ющая; ра́­дуй­ся, ко Го́с­по­ду, Сы́­ну Сво­ему́, о нас предста́тельствующая.

Ра́­дуй­ся, и в жи́з­ни и по сме́р­ти с на́­ми пребыва́ющая; ра́­дуй­ся, ра́­дос­те на́­ша, две́ри ра́йс­кия нам отверза́ющая.

Ра́­дуй­ся, Бла­го­да́т­ная Бо­го­ро́­ди­це Де́­во, всеблага́я Ма́­ти, взыску́ющая погиба́ющих.

Кондак 13

О Вла­ды́­чи­це ми́­ра! При­ими́ сие́ ма́­лое благодаре́ние на́­ше, от всего́ се́рд­ца Те­бе́ при­но­си́­мое, и не попусти́ нам николи́же охладева́ти в сем благода́рном чу́встве, но вразуми́ нас всег­да́ по́мнити Твоя́ неисче́тныя ми́­лос­ти и со сле­за́­ми умиле́ния вопи́ти о Те­бе́ Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Этот кондак чи­та­ет­ся трижды, за­те́м 1-й икос «А́н­гель­ский услы́ша …» и 1-й кондак «Возбра́нной Воево́де …».

Мо­лит­ва пер­вая

О, Пре­свя­та́я и Преблагослове́нная Де́­во, Вла­ды́­чи­це Бо­го­ро́­ди­це!

 При́­зри ми́лостивым Тво­и́м о́ком на нас, пред­стоя́­щих пред свя­тою ико́­ною Твое́ю и со уми­ле́­нием мо­ля́­щих­ся Те­бе́, воз­дви́г­ни нас из глу­би­ны́ гре­хо́в­ныя, про­све­ти́ ум наш, омраче́нный страсть­ми́, и уврачу́й я́з­вы душ и теле́с на́­ших.

 Не и́ма­мы ины́я по́­мо­щи, не и́ма­мы ины́я на­де́ж­ды, ра́­зве Те­бе́, Вла­ды́­чи­це, Ты ве́­си вся не́­мо­щи и согреше́ния на́­ша, к Те­бе́ при­бе­га́­ем и во­пи­е́м: не оста́­ви нас Твое́ю Небе́сною по́­мо­щию, но предста́ни нам при́с­но и Тво­и́м неизрече́нным милосе́рдием и щед­ро́­та­ми спа­си́ и по­ми́­луй нас, погиба́ющих.

Да́­руй нам ис­прав­ле́­ние гре­хо́в­ныя жи́з­ни на́шея и из­ба́­ви нас от скор­бе́й, бед и бо­ле́з­ней, от на­пра́с­ныя сме́р­ти, а́да и ве́ч­ныя му́­ки.

Ты бо, Ца­ри́­це и Вла­ды́­чи­це, ско́­рая По­мо́щ­ни­ца и За­сту́п­ни­ца всем, при­те­ка́ю­щим к Те­бе́, и кре́п­кое при­бе́­жи­ще гре́ш­ни­ков ка́ю­щих­ся.

По­да́ждь у́бо нам, Преблага́я и Все­не­по­ро́ч­ная Де́­во, христиа́нский ко­не́ц жи­во­та́ на́­ше­го, ми́рен и непосты́ден, и спо­до́­би нас Тво­и́м хо­да́­тай­ством всели́тися в оби́телях Не­бе́с­ных, иде́­же непреста́нный глас пра́зднующих ра́­дос­тию сла́­вит Пресвяту́ю Тро́ицу, От­ца́, и Сы́­на, и Свя­та́­го Ду́­ха, ны́­не, и при́с­но, и во ве́­ки ве­ко́в.

Ами́нь.

Мо­лит­ва вто­рая

За­сту́п­ни­це усе́рд­ная, Благоутро́бная Го́с­по­да Ма́­ти, к Те­бе́ прибега́ю аз, окая́нный и па́­че всех че­ло­ве́к гре́шнейший, вонми́ гла́су мо­ле́­ния мо­его́, вопль мой и стена́ния услы́­ши, я́ко без­за­ко́­ния моя́ превзыдо́ша гла­ву́ мою́, и аз, я́ко­же кора́бль в пучи́не, погружа́юся в мо́ре гре­хо́в мои́х.

Но Ты, всеблага́я и Ми­ло­се́р­дая Вла­ды́­чи­це, не пре́­зри ме­не́, отча́яннаго и во гре­се́х погиба́ющаго; по­ми́­луй мя, ка́ющагося в злых де́­лех мои́х, и обрати́ на путь пра́вый заблу́ждшую окая́нную ду́­шу мою́.

На Те­бе́, Вла­ды́­чи­це моя́ Бо­го­ро́­ди­це, возлага́ю все упо­ва́­ние мое́.

Ты, Ма́­ти Бо́­жия, со­хра­ни́ и соблюди́ мя под кро́вом Тво­и́м, ны́­не, и при́с­но, и во ве́­ки ве­ко́в. Ами́нь.

Мо­лит­ва тре­тья

О Пре­свя­та́я Де́­во Бо­го­ро́­ди­це, преми́лостивая Ма́­ти всех хри­сти­а́н, наипа́че же скор­бя́­щих, гони́мых и многоразли́чными не­ду́­ги одержи́мых!

Аз, нищ сый и убо́г ду­ше́ю и те́­лом, предстою́ пред свя­ты́м Тво­и́м о́б­ра­зом со сле­за́­ми и уми́ль­но про­шу́ Тво­его́ благода́тнаго призре́ния, ни­что́же бо до́б­рое и благо́е во мне есть: весь обложе́н есмь немощьми́, нището́ю и убо́жеством; но́зе мои́ не обуве́ны, дабы́ поспеша́ти ми на де́ла свя­та́я и богоуго́дная; ру́­це мои́ загрязне́ны от мно́­жест­ва соде́янных беззако́ний; о́чи мои́ потупле́ны от нечистоты́ со́вести, не воз­мо́­гут взира́ти на бла­го­ле́­пие красоты́ Твоея́; лице́ мое́ потемне́но и испещре́но печа́тию безчи́сленных мои́х поро́ков и грехопаде́ний.

 Несть во мне ни спаси́тельныя ве́­ры, ни уте́шительныя на­де́ж­ды, ни­же́ благосты́нныя люб­ве́.

 Аз есмь я́ко гни́лостный со­су́д, преиспо́лненный вся́­кия скве́р­ны, го́рдости, себялю́бия, высокоу́мия, тщесла́вия, гне­ва, раздражи́тельности, зло́бы, памятозло́бия, недоброжела́тельства, за́висти, ре́вности, осужде́ния, ро́пота, злосло́вия, праздносло́вия, лука́вства, ле́сти, обма́на, невоздержа́ния ду­ше́в­ных и те­ле́с­ных чувств, пристра́стия, плотоуго́дия вся́­ка­го, сладостра́стия и ины́х тьмочи́сленных страс­те́й; и вся́­кое убо́жество мое́ духо́вное, и те­ле́с­ныя бо­ле́з­ни, и на­па́с­ти обдержа́ша мя, и все жи­тие́ мое́, я́ко трость, коле́блемо ве́тром, по́лно недосто́инства, стра́ха, и вся́­кия опа́сности; по глаго́лу свя­та́­го апо́стола, бе­ды́ нападо́ша отовсю́ду на мя; бе­ды́ от ду­хо́в зло́бы поднебе́сных, бе­ды́ от ненави́дящих и оби́дящих, вражду́ющих про­ти́­ву ме­не́ че­ло­ве́к; бе­ды́ от зве­ре́й, ското́в и гад зем­ны́х, бе­ды́ от стихи́й ми́­ра: мо́лнии, ог­ня́, воды́, тлетво́рнаго возду́ха, хла́да, гла́­да; бе­ды́ от мно́гих немоще́й и бо­ле́з­ней мо­его́ те́­ла; бе­ды́ на пу­ти́ и в дому́, бе­ды́ во дни и нощи́.

Кто же мя от вра­го́в из­ба́­вит, кто к добро́те дел напра́вит, кто бо­ле́з­ни моя́ исцели́т, кто утеши́т и успоко́ит, вразуми́т, наста́вит, спасе́т и по­ми­лу­ет мя, а́ще не Ты, Пре­свя­та́я Ма́­ти, за­сту́п­ни­це и покрови́тельнице всеблага́я!

Ты разсе́янный мой ум собери́, по́мыслы от вся́­кия скве́р­ны очи́с­ти; чу́вства, отра́вленная злом, освежи́; во́лю мою́ немощну́ю на все до́б­рое укре­пи́ и от па́губнаго безво́лия мя из­ба́­ви; се́рд­це мое́ от страс­те́й сво­боди́ и свя­тою лю­бо́­вию к Бо́­гу и бли́жним напо́лни; всю вну́треннюю хра́мину мою́ устро́й и удо́бным жили́щем Ду́­ха Свя­та́­го соде́лай.

Не оста́­ви мя, премилосе́рдная Вла­ды́­чи­це, в теле́сном мое́м многоско́рбном жи­тии.

 Бо­ле́з­ни потреби́, вра­ги́ ви́­ди­мыя и неви́димыя разжени́, зла́я обстоя́ния разруши́, страх, приходя́щий от ду­хо́в зло́бы и че­ло­ве́­ков, хотя́щих мя погуби́ти, от­же­ни́.

Вся по­тре́б­ная и нуж­ная ми да́­руй; бо́дрость ду́­ха посли́; да обновле́нный, да очище́нный, да утеше́нный То­бо́ю, Ца­ри́­це моя́ пре­свя­та́я, просла́влю Свя­ту́ю Тро́ицу, От­ца́ и Сы́­на и Свя­та́­го Ду́­ха, и Твое́ ди́в­ное о мне попече́ние ны́­не и при́с­но и во ве́­ки ве­ко́в.

Ами́нь.

Оцените статью
Добавить комментарий
;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

Нажимая на кнопку "Отправить комментарий", я даю согласие на обработку персональных данных и принимаю политику конфиденциальности.

Будьте в курсе свежих новостей